Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
StevenSleutelbeheerder
Hey Koen, we hebben dit ook opgenomen in Les 28. Thanks voor de info!
StevenSleutelbeheerderHoi Arno & Stephan,
FDR1 abonneerde op jullie kanalen & bij deze enkele filmpjes gelinked in onze ledenbedragen!
(Arno: mooie Dolly zoom / mooi vertigo-effect trouwens in een van je filmpjes!)StevenSleutelbeheerderIn België zijn regelmatig data beschikbaar om te selecteren om je A2-examen af te leggen. Zie je deze niet staan? Daar is een reden voor & we leggen het haarfijn uit op deze pagina: Les 28: Behaal gratis je examen Open Categorie A2 (BELGIE)
StevenSleutelbeheerderBedankt Kristoff! Graag geholpen!
StevenSleutelbeheerderHoi allemaal, ik voeg systematisch jullie filmpjes toe aan onze playlist van FDR1-leden. Zie wel dat jullie filmpjes niet geklasseerd staan op YouTube als ‘gemaakt voor kinderen’, want dan schakel je heel veel mogelijkheden uit en kunnen wij bijvoorbeeld jullie filmpjes niet hier delen. Meer op deze website onder Dronography.
StevenSleutelbeheerderTop suggestie, was ook mijn idee, tot een ander lid hier (Thomas) ook hetzelfde regelmatig ervaart… met een nieuwe Mini 2. Er is geen regelmaat in te trekken, we gaan nu zo snel mogelijk de nieuwe DJI Fly update testen om te kijken of we het (zoals ervoren) nog kunnen reproduceren.
StevenSleutelbeheerderHoi,
De 1:1-regel en low speed mode worden ook uitgelegd in de filmpjes van A1/A3 online opleiding als ik me goed herinner.
De 1:1 is bijvoorbeeld 50m hoog en 50m ver.
StevenSleutelbeheerderDankjewel Eddy! Fijn dat we het verschil kunnen maken!
20/01/2021 om 17:45 in reactie op: Behalen online training certificaat Ierse route niet langer gratis. #3805StevenSleutelbeheerderHoi Wim,
Dank voor de extra info. We passen de website aan met deze gegevens.
Steven
StevenSleutelbeheerderWeet je wat? Het is dan onze expertise wel niet, maar we geven je graag de kans. Bij deze een heel apart forum voor FPV op ons “prikbord”. Jouw speeltuin vanaf nu! Veel plezier!
StevenSleutelbeheerderHoi Wim,
De link naar de Franse versie van Droneguide vind je onderaan het artikel Les 11: Veilig vliegen met Droneguide (Naast de Engelse, de Nederlandse, de Luxemburgse,…. 😉 )
StevenSleutelbeheerderHoi Peter,
Goeie vraag!
Heel praktisch kijk je naar de zones die actief zijn. (Inderdaad, de gevulde bolletjes) Kijk welke de meest restrictieve zijn (bijv. ook welke het luchtruim omvat waar je wil in vliegen (hoogtemeters). Noteer de verschillende actieve zones, en zoek ze op via de codes onder “toegangsvoorwaarden”. Daar zal je aanvraag moeten doen.
Weet dat je enkel aanvragen kan doen voor door Skeyes beheerde zones. Dit zijn niet de militaire.
Voor de Holsbeek-situatie moet je volgens de wet hen 5 dagen op voorhand contacteren (en je zal makkelijk een toegang krijgen, daar ze gesloten zijn zoals je zegt) – Hun gegevens vind je terug via de toegangsvoorwaarden als je op EBHO zoekt.
StevenSleutelbeheerderHoi Nicolas,
Hoewel zelfbouw-FPV-drones super zijn, is dit niet onze expertise, we zijn daar eerlijk in. En ja, je hebt gelijk: dronen is meer dan prebuild DJI (of een ander merk) als drone. Allemaal welkom!
Toch vind je al wat op onze site: zoek maar eens: (Zoeken op FPV)
Aarzel echter niet hier zelf een thread te starten! 😉
StevenSleutelbeheerderHoi Wim, zelf nog wat eens testen uitgevoerd en zelf ook er last van. Testen gedaan met Mavic Mini/iPhone en Mini 2/iPhone. Beiden zelfde syndroom van max. 50m ver, 30m hoog. Op verscheidene fora komt dit ook naar boven dat nog mensen eenzelfde onverklaarbaar probleem hebben.
Vele truukjes al geprobeerd, maar geen helpen echt.
Mogelijk een probleem sinds de laatste DJI Fly versie (1.2.2) in combinatie met een iOS-toestel.
Meer volgt (hopelijk).
Suggestie van de community: vlieg met je iPhone in Airplane Modus. (Dus niet-geconnecteerd met WiFi, 4G en Bluetooth is het resultaat) – dit zou het probleem tijdelijk verhelpen.
Mvg
Steven
StevenSleutelbeheerderJe kan het de dag op voorhand weten als “recreatieve dronefan”. Ook vlak voor de vlucht ‘moet’ je ter plaatse nog even de situatie (her)checken. Kwestie van veilig te vliegen. Beetje zoals het weerbericht dus. Dat doe je ook de dag op voorhand voor je vlucht en vlak voor opstijgen. 🙂
-
AuteurBerichten